Przejdź do treści

Przedszkole nr 400

Grupa I

Nasza grupa liczy 25 dzieci. Pracują z nami nauczycielki : Katarzyna Długokęcka, Ewa Maroń, a pomagają im Jolanta Pyśk i Krystyna Siedlecka.


Co miesiąc przedstawiamy Państwu zakres tematów i umiejętności, nad którymi pracujemy.

Oto plan na czerwiec 2022 roku:

 

I.Dziecięce zabawy, przyjemności, marzenia

  Dziecko:

  • Obchodzi wspólnie z innymi dziećmi Dzień Dziecka. Wie, że jest to dla niego  ważne wydarzenie
  • Potrafi wyrażać swoje emocje w sposób akceptowalny przez innych
  • Nazywa kilka podstawowych emocji i je rozpoznaje
  • Bawi się zgodnie z kolegami,
  • Wie, że dzieci mają swoje prawa i obowiązki
  • Uważnie słucha treści opowiadań, wierszyków
  • Potrafi ustawić się w parze
  • Wie, że należy przychodzić na zbiórkę np. przed zajęciami, przed wyjściem do ogrodu i po powrocie  ogrodu, a także podczas wycieczki. Nie oddala się od grupy i od nauczyciela
  • Uczestniczy w zajęciach ruchowych i wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją. Ćwiczy samodzielnie, w parach oraz w większej grupie dzieci
  • Zna zasady dobrego zachowania obowiązujące zarówno gości jak i gospodarzy
  • Potrafi opowiedzieć o swoich marzeniach i uważnie słucha tego, co mówią inne osoby

II.Smaki i zapachy lata

   Dziecko:

  • Nazywa aktualną porę roku- lato
  • Rozpoznaje niektóre zjawiska atmosferyczne, odczytuje proste symbole pogody
  • Wie w jaki sposób zachować się w trudnych sytuacjach pogodowych np. w czasie burzy czy podczas upalnego dnia
  • Rozpoznaje i nazywa kolory, w tym kolory tęczy
  • Wypowiada się na podany temat
  • Rozpoznaje i nazywa różne smaki
  • Śpiewa piosenki związane z tematem

III.Żegnamy przedszkole-jedziemy na wakacje

   Dziecko:

  • Rozpoznaje różne krajobrazy np. górski, nadmorski
  • Różnicuje wodę słodką i słoną na podstawie doświadczeń
  • Poznaje zasady bezpieczeństwa podczas wakacji,
  •  Dziecko potrafi się przedstawić, wie jak ma na imię, nazwisko i zna imiona rodziców
  • Potrafi uważnie wysłuchać opowiadania i wypowiedzieć się na jego temat
  • Rozpoznaje zapis swojego imienia wśród imion innych dzieci.
  • Posługuje się pędzlem, farbami. Stosuje prawidłowy chwyt pędzla. Zamalowuje całą powierzchnię kartki
  • Układa obrazek z części
  • Rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne
Przejdź do treści