Grupa I
Nasza grupa liczy 25 dzieci. Pracują z nami nauczycielki : Katarzyna Długokęcka, Ewa Maroń, a pomagają im Jolanta Pyśk i Krystyna Siedlecka.
Co miesiąc przedstawiamy Państwu zakres tematów i umiejętności, nad którymi pracujemy.
Oto plan na czerwiec 2022 roku:
I.Dziecięce zabawy, przyjemności, marzenia
Dziecko:
- Obchodzi wspólnie z innymi dziećmi Dzień Dziecka. Wie, że jest to dla niego ważne wydarzenie
- Potrafi wyrażać swoje emocje w sposób akceptowalny przez innych
- Nazywa kilka podstawowych emocji i je rozpoznaje
- Bawi się zgodnie z kolegami,
- Wie, że dzieci mają swoje prawa i obowiązki
- Uważnie słucha treści opowiadań, wierszyków
- Potrafi ustawić się w parze
- Wie, że należy przychodzić na zbiórkę np. przed zajęciami, przed wyjściem do ogrodu i po powrocie ogrodu, a także podczas wycieczki. Nie oddala się od grupy i od nauczyciela
- Uczestniczy w zajęciach ruchowych i wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją. Ćwiczy samodzielnie, w parach oraz w większej grupie dzieci
- Zna zasady dobrego zachowania obowiązujące zarówno gości jak i gospodarzy
- Potrafi opowiedzieć o swoich marzeniach i uważnie słucha tego, co mówią inne osoby
II.Smaki i zapachy lata
Dziecko:
- Nazywa aktualną porę roku- lato
- Rozpoznaje niektóre zjawiska atmosferyczne, odczytuje proste symbole pogody
- Wie w jaki sposób zachować się w trudnych sytuacjach pogodowych np. w czasie burzy czy podczas upalnego dnia
- Rozpoznaje i nazywa kolory, w tym kolory tęczy
- Wypowiada się na podany temat
- Rozpoznaje i nazywa różne smaki
- Śpiewa piosenki związane z tematem
III.Żegnamy przedszkole-jedziemy na wakacje
Dziecko:
- Rozpoznaje różne krajobrazy np. górski, nadmorski
- Różnicuje wodę słodką i słoną na podstawie doświadczeń
- Poznaje zasady bezpieczeństwa podczas wakacji,
- Dziecko potrafi się przedstawić, wie jak ma na imię, nazwisko i zna imiona rodziców
- Potrafi uważnie wysłuchać opowiadania i wypowiedzieć się na jego temat
- Rozpoznaje zapis swojego imienia wśród imion innych dzieci.
- Posługuje się pędzlem, farbami. Stosuje prawidłowy chwyt pędzla. Zamalowuje całą powierzchnię kartki
- Układa obrazek z części
- Rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne