Przejdź do treści

Przedszkole nr 400

Grupa V

Grupa V to dzieci w wieku 6 lat.

W naszej grupie pracują  dwie panie nauczycielki: Aleksandra Jerzykiewicz i Ewa Wójcik. Dziećmi opiekuje się również pani Agnieszka Wojnar.

 

czerwcu 2022 pracujemy nad następującymi umiejętnościami:

  1. DZIEŃ DZIECKA

Dziecko:

– poznaje uniwersalne prawa i obowiązki dzieci na całym świecie,

– uczy się prowadzić dyskusje na temat przestrzegania praw dzieci na całym świecie,

– rozwija zdolności językowe poprzez tworzenie rymów do słów,

– doskonali umiejętność przeliczania słów w zdaniach,

– doskonali umiejętność czytania,

– rozwija kompetencje społeczne,

– doskonali koordynację ruchową w zabawach rytmicznych i tanecznych.

– ćwiczy celność, siłę i pewność rzutów i chwytów.

 

  1. „ PODWODNY ŚWIAT”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa zwierzęta morskie,

– wzbogaca wiedzę przyrodniczą,

– dokonuje i uzasadnia ocenę postaw bohaterów ( odróżnia

  dobro od zła),

– buduje dłuższe wypowiedzi poprawne pod względem

  gramatycznym,

– doskonali orientację w przestrzeni,

– zna i śpiewa piosenki związane z tematem,

– dokonuje analizy i syntezy głoskowej prostych wyrazów,

– czyta krótkie teksty,

– jest spostrzegawcze,

– poprawnie stosuje znak mniejszości i większości

– wykonuje prace plastyczne związane z tematem

– pamięta o sprzątaniu miejsc po skończonej pracy.

 

III. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE – JEDZIEMY NA WAKACJE

Dziecko:

– omawia miejsca wakacyjnego wypoczynku,

– przedstawia swoje wakacyjne plany. Podaje propozycje zagospodarowania czasu wolnego.

– potrafi wskazać na mapie i nazwać polskie góry i morze,

– wie, co oznaczają kolory na mapie,                                 

– zna charakterystyczne cechy każdego krajobrazu,

– wie, co to są szlaki turystyczne,

– wie, co należy zabrać na wakacje,

– wie, jak postępować aby uniknąć niebezpieczeństwa,

– wie jak zabezpieczyć skórę, głowę i oczy przed słońcem,

– wypowiada się na podany temat,

– potrafi uzasadnić swój wybór,

– dzieli wyrazy na sylaby, coraz sprawniej dzieli na głoski,

– wykonuje prace plastyczne o tematyce wakacyjnej,

– orientuje się w przestrzeni, stosuje pojęcia; w prawo , w lewo,

 

  1. TO JUŻ LATO

Dziecko:

– rozpoznaje cechy charakterystyczne dla lata,

– ćwiczy słuch fonemowy poprzez analizę i syntezę głosek
w słowach,

– rozwija kompetencje językowe poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i brazkowych,

– rozwija spostrzeganie wzrokowe poprzez uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru,

– kształtuje wrażliwość estetyczną poprzez kontakt z dziełami malarskimi,

– tworzy prace plastyczne inspirowane obserwacją świata przyrody.

– dzieli się z innymi swoimi planami wakacyjnymi,

– tworzy łańcuch skojarzeń językowych,

– doskonali koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową,

Przejdź do treści