Grupa V
Grupa V to dzieci w wieku 6 lat.
W naszej grupie pracują dwie panie nauczycielki: Aleksandra Jerzykiewicz i Ewa Wójcik. Dziećmi opiekuje się również pani Agnieszka Wojnar.
W czerwcu 2022 pracujemy nad następującymi umiejętnościami:
- DZIEŃ DZIECKA
Dziecko:
– poznaje uniwersalne prawa i obowiązki dzieci na całym świecie,
– uczy się prowadzić dyskusje na temat przestrzegania praw dzieci na całym świecie,
– rozwija zdolności językowe poprzez tworzenie rymów do słów,
– doskonali umiejętność przeliczania słów w zdaniach,
– doskonali umiejętność czytania,
– rozwija kompetencje społeczne,
– doskonali koordynację ruchową w zabawach rytmicznych i tanecznych.
– ćwiczy celność, siłę i pewność rzutów i chwytów.
- „ PODWODNY ŚWIAT”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta morskie,
– wzbogaca wiedzę przyrodniczą,
– dokonuje i uzasadnia ocenę postaw bohaterów ( odróżnia
dobro od zła),
– buduje dłuższe wypowiedzi poprawne pod względem
gramatycznym,
– doskonali orientację w przestrzeni,
– zna i śpiewa piosenki związane z tematem,
– dokonuje analizy i syntezy głoskowej prostych wyrazów,
– czyta krótkie teksty,
– jest spostrzegawcze,
– poprawnie stosuje znak mniejszości i większości
– wykonuje prace plastyczne związane z tematem
– pamięta o sprzątaniu miejsc po skończonej pracy.
III. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE – JEDZIEMY NA WAKACJE
Dziecko:
– omawia miejsca wakacyjnego wypoczynku,
– przedstawia swoje wakacyjne plany. Podaje propozycje zagospodarowania czasu wolnego.
– potrafi wskazać na mapie i nazwać polskie góry i morze,
– wie, co oznaczają kolory na mapie,
– zna charakterystyczne cechy każdego krajobrazu,
– wie, co to są szlaki turystyczne,
– wie, co należy zabrać na wakacje,
– wie, jak postępować aby uniknąć niebezpieczeństwa,
– wie jak zabezpieczyć skórę, głowę i oczy przed słońcem,
– wypowiada się na podany temat,
– potrafi uzasadnić swój wybór,
– dzieli wyrazy na sylaby, coraz sprawniej dzieli na głoski,
– wykonuje prace plastyczne o tematyce wakacyjnej,
– orientuje się w przestrzeni, stosuje pojęcia; w prawo , w lewo,
- TO JUŻ LATO
Dziecko:
– rozpoznaje cechy charakterystyczne dla lata,
– ćwiczy słuch fonemowy poprzez analizę i syntezę głosek
w słowach,
– rozwija kompetencje językowe poprzez wdrażanie do rozumienia żartów słownych i brazkowych,
– rozwija spostrzeganie wzrokowe poprzez uzupełnianie ilustracji według podanego wzoru,
– kształtuje wrażliwość estetyczną poprzez kontakt z dziełami malarskimi,
– tworzy prace plastyczne inspirowane obserwacją świata przyrody.
– dzieli się z innymi swoimi planami wakacyjnymi,
– tworzy łańcuch skojarzeń językowych,
– doskonali koordynację słuchowo-wzrokowo-ruchową,